Campaign destination
Kill the Killer
Malaria is een van de meest dodelijke infectieziekten ter wereld. Elke 50 seconden iemand sterft aan deze eenvoudig te voorkomen ziekte, waarvan een groot deel kinderen onder de vijf jaar zijn. Los van de dodelijke gevolgen heeft malaria ook een groot negatief effect op economische ontwikkeling. Geschat wordt dat in Afrika 12 miljard dollar per jaar verloren gaat aan gezondheidszorg, verminderde mogelijkheid om te werken en negatieve effecten op toerisme. Cruciale schakel in deze keten van misère: de malariamug. Gelukkig zijn er bewezen, goedkope, doeltreffende interventies die dit probleem aanpakken. Met een simpel geïmpregneerd bednet van 5 euro bescherm je een kind al tegen malaria. Sinds 2000 is het aantal malariadoden met 30% gedaald, waarvan twee derde te danken is aan deze netten.

They went ahead
€ 20
April 29, 2025€ 100
April 25, 2025€ 10
April 25, 2025€ 10
April 25, 2025