Opgehaald tot nu

€ 82

Mijn team Doneer Effectief heeft € 189 opgehaald

Bestemming campagne

Cover Destination
Family Empowerment Media

Family Empowerment Media (FEM) is op een baanbrekende missie: mensen in West-Afrika de kennis en middelen geven om zelf te beslissen over gezinsplanning. Deze organisatie verbetert zo de gezondheid, het welzijn en de mogelijkheden van families en gemeenschappen. Ze beginnen bij de basis: toegankelijke informatie via radio. Wereldwijd hebben naar schatting 218 miljoen vrouwen behoefte aan moderne anticonceptie maar hebben daar geen toegang toe. Maar liefst 90% van deze vrouwen woont in ontwikkelingslanden. Gebrek aan toegang tot gezinsplanning heeft grote gevolgen voor hele families: het geeft vrouwen een verhoogd risico op gevaarlijke zwangerschappen en bevallingen, beperkt economische kansen voor zowel mannen als vrouwen, en leidt tot hogere kinder- en moedersterfte en minder onderwijskansen voor kinderen. Je begrijpt dat al deze uitdagingen grote gevolgen hebben. Onderzoekers schatten dat betere toegang tot gezinsplanning jaarlijks 150.000 levens zou kunnen redden en families economisch vooruit zou helpen. Wanneer stellen zelf kunnen beslissen over het aantal kinderen en de timing daarvan, hebben beide partners meer kansen om zich te ontwikkelen en bij te dragen aan hun gemeenschap. FEM richt zich primair op Nigeria en andere West-Afrikaanse landen, waar radio nog altijd het medium met het grootste bereik is, vooral in rurale gebieden.