Family Empowerment Media (FEM) is op een baanbrekende missie: mensen in West-Afrika de kennis en middelen geven om zelf te beslissen over gezinsplanning. Deze organisatie verbetert zo de gezondheid, het welzijn en de mogelijkheden van families en gemeenschappen. Ze beginnen bij de basis: toegankelijke informatie via radio. Wereldwijd hebben naar schatting 218 miljoen vrouwen behoefte aan moderne anticonceptie maar hebben daar geen toegang toe. Maar liefst 90% van deze vrouwen woont in ontwikkelingslanden. Gebrek aan toegang tot gezinsplanning heeft grote gevolgen voor hele families: het geeft vrouwen een verhoogd risico op gevaarlijke zwangerschappen en bevallingen, beperkt economische kansen voor zowel mannen als vrouwen, en leidt tot hogere kinder- en moedersterfte en minder onderwijskansen voor kinderen. Je begrijpt dat al deze uitdagingen grote gevolgen hebben. Onderzoekers schatten dat betere toegang tot gezinsplanning jaarlijks 150.000 levens zou kunnen redden en families economisch vooruit zou helpen. Wanneer stellen zelf kunnen beslissen over het aantal kinderen en de timing daarvan, hebben beide partners meer kansen om zich te ontwikkelen en bij te dragen aan hun gemeenschap. FEM richt zich primair op Nigeria en andere West-Afrikaanse landen, waar radio nog altijd het medium met het grootste bereik is, vooral in rurale gebieden.
Totaal opgehaald
€ 260
Doel
€ 100
Mijn team Effectief Altruïsme Nederland heeft € 4.216 opgehaald
Deze campagne is afgesloten
Wees gerust, je kan nog steeds doneren aan zeer effectieve goede doelen! Als je doneert wordt je geld alleen niet meer meegerekend voor het doel van OOO-LOOP 2025. Klik hieronder om te doneren of om alle effectieve goede doelen te bekijken.
Walking for Reproductive Freedom in Nigeria
On 25 October, I'm walking 11 km in the OOO-LOOP sponsored walk to raise funds for Family Empowerment Media (FEM). FEM helps families in Nigeria access contraception information through radio broadcasts in their own languages. When families can plan when to have children, maternal deaths are prevented and children have better educational opportunities. Since 2020, FEM has reached 35 million listeners. The evidence is compelling: charity evaluators estimate FEM is 22-60 times more cost-effective than direct cash transfers — the standard benchmark. Because I believe all human beings have equal moral worth, I'm always excited when I come across particularly cost-effective charities — more effectiveness means more people being helped per euro donated! My goal is €100. Will you sponsor my walk?
Bestemming campagne




